نمایندگی تعمیر دوربین و لنز نیکون در ایران
تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده ال دوربین

برگشت به صفحه نخست
مقالات

گزینه های تامین نیرو برای دوربین بدون آینه نیکون Z 5

 

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بخواهید ساعت ها از دوربین خود استفاده کنید و بسته به سناریوی عکاسی خود، ممکن است عکس، تایم لپس یا فیلمهای زیادی را بخواهید با دوربین خود بگیرید. باتری دوربین برای چند عکس فوری یا یک یا دو کلیپ ویدیوی کوتاه مناسب است، اما برای تایم لپس تمام شب در آسمان شب، پخش زنده عکسبرداری، مصاحبه یا جعبه گشایی محصول یا حتی یک تولید ویدئویی تمام عیار ممکن است به راه حلهای دیگری نیاز داشته باشید.

همانگونه که به خوبی می دانیم در شروع هر تصویربرداری از یک باتری کاملاً شارژ شده باید استفاده کنید، اما وقتی به انرژی بیشتر یا برای مدت زمان طولانی تری به دوربین خود نیاز دارید چه کار می‌کنید. اگر نمی توانید دوربین را برای تعویض باتری خاموش کنید ، چه کاری باید انجام دهید؟

دوربین جدید نیکون Z 5 سه گزینه مختلف برای تامین نیروی خود را ارائه می دهد. (سایر مدل‌های دوربین ممکن است متفاوت باشند، بنابراین لطفاً راهنمای کاربردی دوربین خود را برای تأیید بررسی کنید.)

سه راه مختلف برای تغذیه نیکون Z 5 برای مدت زمان طولانی وجود دارد. تمامی این لوازم جانبی به صورت جداگانه فروخته می شود.

اولین گزینه بسته تامین انرژی با چند باتری MB-N10 است که توسط دو باتری EN-EL 15 تغذیه می شود. یکی از ویژگی‌های عالی MB-N10 این است که به شما امکان تعویض اتری را می‌دهد. این بدان معنی است که می توانید به طور مداوم دوربین را روشن کنید (به شرطی که همیشه یک منبع باتری تازه داشته باشید.)

گزینه دیگر استفاده از نیروی برق متناوب است. برای اینکه این کار را انجام دهید به دو جزء خرید نیاز دارید. آداپتور برق متناوب EH-5d و کانکتور منبع تغذیه EP-5B. با این قطعات، می توانید Z 5 را با استفاده از پریز برق تغذیه کنید.

گزینه سوم این است که دوربین را به طور کامل فقط از طریق درگاه USB-C تغذیه کنید، و این حالت به شما این امکان را می دهد که با استفاده از پورت USB C، برق پاوربانک های USB معمولی موجود یا در خانه به عنوان وب کم به دوربین منتقل کنید. لپ تاپ یا دسکتاپ شما این اولین دوربین دیجیتال بدون آینه سری Z نیکون است.

هنگامی که Z 5 را از طریق درگاه USB C تغذیه می کنید، همچنان به یک باتری EN-EL15c در داخل دوربین نیاز دارید. اما تا زمانی که از یک اتصال USB نوع C در هر دو طرف استفاده می‌کنید، انرژی کافی به Z 5 می‌رسد که دوربین هرگز انرژی باتری را تخلیه نمی‌کند و به شما امکان می‌دهد به طور نامحدود کار کنید. کابل USB صحیح و سالم مورد نیاز برای انجام این کار، نیکون UC-E25 است که دارای کانکتورهای USB C در دو طرف آن است.

کابل USB UC-E24 که به همراه Z 5 ارائه می شود به شما این امکان را می دهد که فایل های خود را از دوربین به رایانه منتقل کنید و همچنین باتری را در زمانی که دوربین خاموش است شارژ کنید. اما این سیم برای تحویل برق نامحدود USB در حالی که دوربین روشن است، کافی نیست. به همین ترتیب، آداپتور برق متناوب شارژ EH-7P می تواند باتری را در حالی که در دوربین است شارژ کند، اما نمی تواند دوربین را برای عکاسی تغذیه کند. اگر دوربین را روشن کنید، در حالی که به پریز برق متصل است، دوربین از باتری برای برق استفاده می کند.

یکی دیگر از گزینه های تغذیه بدون آینه Z 5 استفاده از کابل UC-E25 با پاوربانک USB مشترک است. ما Anker PowerCore+ را توصیه می کنیم.

تهیه و تنظیم :‌ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین نیکون

این ویژگی جدید Z 5 را به یک دستگاه چندرسانه‌ای باورنکردنی تبدیل می‌کند، خواه از آن برای کنفرانس‌های اینترنتی، پخش زنده، تایم لپس‌های طولانی یا تولید ویدیوی طولانی استفاده کنید، هرگز شارژتان تمام نمی‌شود.