نمایندگی تعمیر دوربین و لنز نیکون در ایران
تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده ال دوربین

برگشت به صفحه نخست
مقالات

نیکون به عاملان توزیع‌ خود دستور داده است که حلقه‌های دستی متصل به بدنه Z8 را بکشند

بین این جمله این گونه در ذهن متبادر می‌کند که در زمان معرفی دوربین نیکون Z8، شرکت نیکون به توزیع‌کنندگان دستور داده است که بر روی حلقه‌های دستی این دوربین (که به عنوان یکی از ویژگی‌های طراحی بدنه شناخته می‌شود) به وسیله‌ی یک قلاب به بیرون کشیده شوند. این کار ممکن است به منظور بررسی و اعتبارسنجی استحکام حلقه‌های دستی و همچنین کیفیت ساخت دوربین انجام شده باشد. این نکته مهم است که چنین دستوراتی بهتر است که از  منابع رسمی و دارای اعتبار صادر شود تا مطمئن شویم که هیچ آسیبی به دوربین وارد نمی‌شود.

به تازگی چند وبسایت خارجی از چند دارنده دوربین نیکون Z8 گزارشی ارائه‌ داده‌اند که آن‌ها با مشکل شکست یا لغزش حلقه‌های دستی (strap lugs) روبرو شده‌اند. پس از انتشار این خبر، یک گزارش جدید نیز اعلام کرده که نیکون از خرده‌فروشان خود خواسته است قبل از فروش، دوربین‌ها را با اتصال یک دستبند به حلقه‌های دستی آن‌ها، تست کنند و با کشیدن به حلقه‌ها از عملکرد و استحکام آن‌ها اطمینان حاصل کنند.


تعمیر انواع دوربین‌های حرفه‌ای نیکون را فقط به تعمیرگاه‌های حرفه‌ای و دارای مجوز تعمیرات بسپارید، تعمیرکار نماها مشکلی را حل نمی‌کنند، فقط ایراد‌های جدید به عیوب قبلی می‌افزایند.
ایده‌آل دوربین تنها نمایندگی خدمات نیکون در ایران


پس از انتشار اولیه این خبر مشکل حلقه‌های دستی دوربین نیکون Z8 ، نیکون نیز یک نظر ارائه کرده است و اعلام کرده که "این موضوع را مد نظر داریم و در حال بررسی آن هستیم."

از آن زمان به بعد، هیچ گونه اطلاع رسمی از نیکون یا هیچ اعلان عمومی مشخصی به مشتریان درباره بازخوانی دوربین نیکون Z8 یا دستورالعمل‌های ویژه به خرده‌فروشان برای تست حلقه‌های دستی Z8 صورت نگرفته است.

با این حال، وب‌سایت Nikon Rumors گزارش کرده که شرکت دوربین نیکون به برخی از توزیع‌کنندگان اطلاع داده است که از بدنه‌های نیکون Z8 موجود در انبار تست انجام دهند. علاوه بر این، یکی از منابع موثق خبری در ایالات متحده تایید کرده که مشکل حلقه‌های دستی دوربین نیکون Z8 یک مشکل واقعی و شناخته‌شده است .همچنین، یک منبع جداگانه و محفوظ از اروپا نیز این اطلاعات را تایید کرده است.

"تنها اطلاعاتی که می‌توانیم به شما بدهیم این است که نیکون به توزیع‌کنندگان دستور داده است که بدنه‌های دوربین را تست کنند. به اصطلاح، حلقه‌های دستی را با اتصال یک دستبند بکشند که در واقع این عمل کمی غیر معمول می‌نماید . توزیع‌کنندگان از هیچکدام از این موارد راضی نبودند. همچنین، شنیده‌ام که نیکون قصد دارد واحدها را برای این نقص به طور خاص تست کند هنگامی که برای بازخوانی برگشته‌اند."

وب‌سایت PetaPixel نمی‌تواند گزارشی را تایید کند که توزیع‌کنندگان "ناراحت" هستند و یا که بازخوانی واقعی در میان است، اما یک منبع محفوظ و نزدیک به این موضوع معتقد است که این یک نتیجه ممکن است.

با اینکه ایده کشیدن به حلقه‌های دستی دوربین Z8 توسط خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان جالب است، اما لازم به ذکر است که تنها یکی از دو منبعی که PetaPixel با آن‌ها صحبت کرده، تایید کرده که نیکون به آن‌ها دستور داده تست دوربین‌ها را با کشیدن به حلقه‌های دستی آن‌ها انجام دهند و این منبع در اروپا قرار دارد.


نماینده خدماتی نیکون در ایران ، فقط ایده‌آل دوربین است


با این حال، با در نظر گرفتن منبع Nikon Rumors به همراه یک منبع دیگر در PetaPixel، هنوز هم دو منبع اعلام کرده‌اند که این تست انجام می‌شود، اگرچه واضح نیست که آیا هر دوی آن‌ها از اروپا هستند یا خیر.

قابل تصور است که اقشار مختلف شرکت نیکون مانند Nikon Europe و Nikon USA، دستورات متفاوتی را به توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان مربوطه خود ارائه داده‌اند.

وقتی که برای ارسال نظر به نیکون تماس گرفته شد، این شرکت به PetaPixel گفت: "ما هنوز در حال بررسی این موضوع هستیم."

از آن زمان به بعد، هیچ گونه اطلاع رسمی از نیکون به وب‌سایت PetaPixel یا هیچ اعلان عمومی به مشتریان درباره بازخوانی دوربین نیکون Z8 یا دستورالعمل‌های ویژه به خرده‌فروشان برای تست حلقه‌های دستی Z8 صورت نگرفته است.

با این حال، وب‌سایت Nikon Rumors گزارش کرده که شرکت دوربین نیکون به برخی از توزیع‌کنندگان اطلاع داده است که از بدنه‌های نیکون Z8 موجود در انبار تست انجام دهند. همچنین، یک منبع جداگانه و محفوظ از اروپا نیز این اطلاعات را تایید کرده است. علاوه بر این، وب‌سایت PetaPixel با یک منبع در ایالات متحده تایید کرده که مشکل حلقه‌های دستی دوربین نیکون Z8 یک مشکل واقعی و شناخته‌شده است.


در صورتی که دوربین نیکون z8 شما نیز چنین ایرادی دارد ، آن را به نمایندگی پس از فروش نیکون در ایران (ایده‌آل دوربین) آورده و از خدمات آن استفاده نمایید.


بازگشت به ایده کشیدن به دستبندهای دوربین، اگرچه این تخمین است، ممکن است که نیکون قصد داشته باشد نمونه‌ای با اندازه بسیار بزرگ‌تر از مشکل احتمالی حلقه‌های دستی را بررسی کند که همانطور که نیکون خود به آن اذعان کرده است، با اطلاع محدودیت‌ها.

با دسترسی به اطلاعات از خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان معتمدش در مورد فراوانی مشکل حلقه‌های دستی، نیکون می‌تواند در وضعیت بهتری برای ارائه بیانیه‌ای قوی‌تر قرار گیرد، یا حتی برنامه‌ی خدمات یا بازخوانی مانند مشکلی که در اتصال لنز دوربین نیکون Z8 وجود داشته است، ایجاد کند. برای این مشکل، نیکون یک پورتال ایجاد کرده که مشتریان می‌توانند با وارد کردن شماره‌سریال Z8 خود ببینند که دوربین آن‌ها تحت تأثیر قرار گرفته است یا خیر. دوربین‌های تحت تأثیر سپس به صورت رایگان توسط نیکون خدمات داده می‌شوند.

اگر نیکون بتواند دقیقاً دوربین‌هایی را که به مشکل حلقه‌های دستی حساس هستند تشخیص دهد، این می‌تواند یک مزیت عمده برای عکاسان باشد و بار مهمی از شانه‌های آن‌ها کاهش یابد، و این نوع کاهش وزن مربوط به شکست حلقه‌های دستی نیست.)