نمایندگی تعمیر دوربین و لنز نیکون در ایران
تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده ال دوربین

برگشت به صفحه نخست
مقالات

نمایندگی دوربین نیکون از لنز NIKKOR Z 135mm f/1.8 رونمایی کرد


نمایندگی نیکون بالاخره لنز  NIKKOR Z 135mm f/1.8 S Plena را عرضه کرد، یک لنز اورجینال ، میانه-تله و پرایم برای دوربین‌هایی که مونت نیکون Z دارند.

این لنزبا دیافراگم f/1.8 با کیفیت بالا و امکانات منحصر به فرد ارائه می‌شودو با طراحی مدرن و ساختاری پیشرفته‌ای که دارد، تجربه عکاسی حرفه‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های کلیدی این لنز شامل فاصله کانونی 135mm، دیافراگم باز f/1.8 برای تولید عکس‌هایی با عمق میدان کم و نوردهی عالی، و نورپذیری بسیار با کیفیت است.

همچنین، استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیکون، مانند نانوکریستال و طلای اولترا، به کاهش لرزش‌ها و حداکثر سوژه در تصاویر کمک می‌کند.
این عدسی با قابلیت نصب بر روی سیستم مونت نیکون Z، به عنوان یک گزینه برجسته برای عکاسان حرفه‌ای و علاقمندان به عکاسی با کیفیت بالا معرفی شده است.

علاوه بر این، با داشتن نسخه‌های مختلف برای نیکون Z، این لنز امکان تنوع و انتخاب مناسب برای هر نوع عکاسی را برای عکاسان فراهم می‌سازد.

شرکت ایده‌آل دوربین به عنوان نمایندگی اصلی تعمیرات لنز نیکون در ایران، مطابق قرارداد رسمی که  دارد ، قادر به تعمیر این لنز و تمامی لنزهای خاص دیگر برند نیکون با قطعات اورجینال است. 

دستیابی به یک عملکرد نوری ممتاز

(و نامگذاری خاص برای آن، به نام Plena)
 

نمایندگی نیکون (Nikon) پس از مدت‌ها انتظار عکاسان نیکون دوست ، لنز NIKKOR Z 135mm f/1.8 S Plena را به بازار عرضه نمود.. این لنز یک لنز اصلی میانه-تله با دیافراگم f/1.8 است که با دوربین‌های بدون آینه با سیستم مونت نیکون Z و فرمت فول‌فریم/FX سازگار است.

 

لنز NIKKOR Z 135mm f/1.8 S Plena همانطور که از نامش پیداست ، یک لنز از سری «S» است و از سیستم مونت Z با قطر بزرگ بهره می‌برد که امکانات بیشتری برای طراحی لنز فراهم می‌کند و امکان توزیع نور بزرگ و یکنواخت را باز می‌کند.

این امر باعث می‌شود تا حتی در دیافراگم حداکثر، بوکه زیبا و یکنواخت در سراسر فریم به وجود آید و وضوح و شفافیت برجسته‌ای بدون توجه به فاصله عکاسی حاصل گردد. نتیجه نهایی این لنزِ عالی ، را می‌توان در تصویرهای پرتره دید که همانطور که در تصویر زیر پیداست بافت‌ها پرتره‌ها را بسیار دقیق نمایش داده و بوکه‌ای زیبا در مناظری زیبا ارائه نموده است.

طراحی خارجی این لنز با هدف تطبیق با عملکرد برتر نوری آن صورت گرفته است. بدنه فلزی این عدسی دارای لوگوی "Plena" حک شده است که از همان قلم خطی زرد کاری شده استفاده می‌کند که در NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct نیز به کار رفته بود.

نام "Plena" از واژه "plenum" مشتق شده است که وضعیت پر بودن کامل یک فضا را نشان می‌دهد و به دلیل توان بالای لنز در پشتیبانی از  بازتاب نور این نام انتخاب شده است که نشان از دیدی خلاقانه دارد. این نامگذاری با توجه به بوکه زیبا و یکنواخت و وضوح برجسته‌ای که این لنز دارد، کاملاً برازنده‌ی آن است.

 این لنز، در ردیف NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct، قرار دارد اما با یک نام منحصر به فرد ارائه شده است و نیکون با امیدوار است که از این نام توسط کاربران برای سال‌های بعد به نیکی یاد شود و بین عکاسان محبوب گردد.

نیکون به پیگیری یک بُعد جدید در عملکرد نوری همراه با تأمین نیازهای کاربران پرداخته است و امیدوار است که برای توسعه فرهنگ تصویرسازی کرده قدمی برداشته باشد.

دوربین ‌ها و لنزهای نیکون خود را برای تعمیرات به دست تعمیرکار نماها نسپارید، تنها نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش نیکون در ایران ، ایده‌آل دوربین است. 

 

مزایای لنز:
• بوکه زیبا و یکنواخت در سراسر فریم به دست می‌آید، همچنین این عدسی حداکثر دیافراگم f/1.8 سریع را نیز پشتیبانی می‌کند. نمایش فوق‌العاده نور در تصویر که ابعاد سه‌بعدی سوژه را برجسته می‌کند. بوکه نرمی که ارائه می‌دهد به طور گسترده در جلو و پشت صفحه فوکوس کاملاً ملموس و مطلوب است ، و در بوکه ، افت رنگ به صورت حداقلی اتفاق می‌افتد.

• برای ایجاد حس شفافیت و درخشندگی در تصاویر، مقدار زیادی نور اطراف در دیافراگم نیاز است که حداکثر میزان این نور را  f/1.8 این لنز تضمین می‌کند،  که در نهایت تصویری یکنواخت تا لبه‌های فریم روشن ، نتیجه‌ای این نور رسانی مناسب می باشد.

• با وضوح و شفافیت بالایی که از ویژگی‌های لنزهای خط S است ، انتظار می‌رود لنز NIKKOR Z 135mm f/1.8 S Plena نیز بافت‌های حساس در مو و پوست را به خودبی به نمایش بگذارند که این انتظار به خوبی برآورده شده است، به طوری که این لنز قادر است تصاویر فوق‌العاده‌ای از مناظره‌های شب را ارائه دهد.

• بهره‌گیری از سیستم چند-فوکوس با استفاده از موتورهای استپینگ (STMs) سرعت، دقت و سکوت در انتقال خودکار فوکوس را فراهم می‌کند و حتی در دیافراگم حداکثر، برای عکس‌ها و ویدئوها توانمندی فوکوس دقیق را فراهم می‌کند.

• علاوه بر Meso Amorphous Coat، که موثرترین پوشش ضدانعکاس در تاریخ نیکون است و از بازتاب‌ها به طور غیر وابسته به جهت نور وارد شونده به لنز جلوگیری می‌کند، از ARNEO Coat اصلی نیکون نیز برای کاهش موثر گرها و فلرها استفاده شده است.

• طراحی لوکس آن، که شامل لوگوی "Plena" حک شده بر روی بدنه فلزی لنز است، حسی از اشاعه را ارائه می‌دهد.

• یک طراحی که در نظر گرفته شده است تا با عملکرد بی‌صدا و تعادل در نوردهی، همچنین ویژگی‌هایی از جمله کاهش تنفس فوکوس*2 که به طور مؤثر شیفت زاویه دید را هنگام فوکوس کردن کاهش می‌دهد، به ثبات تصویر در حین ضبط ویدئو اهمیت می‌دهد.

• دو دکمه Fn لنز که می‌توان به آن‌ها تعداد زیادی از عملکردها را اختصاص داد، انتخاب شده‌اند. یکی از آن‌ها در بالای لنز قرار گرفته است تا حتی در حالت عمودی عکاسی، تنظیمات را به طور روان انجام دهد.

• ابعاد چشمگیر 82 میلی‌متری فیلتر، استفاده از انواع مختلف فیلترهای لنز را برای ارضای نیازهای خلاقانه کاربران امکان‌پذیر کرده است.

• طراحی شده تا عملکرد برتر مقاومت در برابر گرد و غبار و نشتی*3 را به دست آورد و با دارا بودن مکانیزم دیافراگم الکترومغناطیسی، کنترل پایدار دیافراگم در حین عکاسی پیاپی با سرعت بالا را فراهم کند.

• *1 واحدهای چندتایی AF همکاری می‌کنند تا موقعیت چندین گروه لنز فوکوس را با دقت بسیار بالا کنترل کنند و به عملکرد برجسته ترکیب تصویر برابر با فاصله عکاسی اجازه دهند.
• *2 تنفس فوکوس بسته به فاصله بین لنز و سوژه به عنوان ویژگی‌های لنز ممکن است قابل مشاهده باشد.
• *3 مقاومت کامل در برابر گرد و غبار و نشتی در تمام شرایط یا زمانی تضمین نمی‌شود.

• مشخصات، طراحی، نام محصول و لوازم جانبی ارائه شده ممکن است بر اساس کشور یا منطقه متفاوت باشد. مشخصات و تجهیزات بدون هیچ اعلان یا تعهدی از سوی تولید کننده تغییر کرده و تغییر یابند.