نمایندگی تعمیر دوربین و لنز نیکون در ایران
تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده ال دوربین

برگشت به صفحه نخست
مقالات

نقد و بررسی لنز نیکون ، نیکور Z DX 50-250mm f4.5-6.3 VR

یک لنز تله فوتو با کیفیت برای دوربین های Nikon DX با قیمتی مناسب

این لنز تنها در ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین و لنزهای نیکون قابل تعمیر می‌باشد.

 

 

ویژگی های لنز نیکور 250-50 میلی‌متر

 

  • بسیار سبک به عنوان یک لنز تله زوم

  • وضوح عالی و فوکوس خودکار سریع

  • تثبیت کننده نوری موثر

  • بدنه جمع شونده باعث اشغال کردن فضای کمتری می‌شود

  • فوکوس ماکرو 1:4.3

  • بسیار مقرون به صرفه

 

مشخصات لنز نیکون Nikkor Z DX 50-250mm F4.5-6.3 VR

 

  • ابعاد : 7.3 x 10.9 سانتی متر

  • وزن : 405 گرم

  • قطر فیلتر : 62 میلی متر

 

 

این لنز برای سازندگانی که با سیستم دوربین بدون آینه نیکون Z شروع کرده اند یک لنز بسیار مفید است. اپتیک تله فوتو آن برای عکاسی پرتره و سایر عکس هایی که از فواصل کانونی طولانی تری بهره می‌برند به خوبی مناسب است و قدرت زوم کافی را برای عکاسی از پرندگان حیاط خلوت و پارک را به خوبی ارائه می دهد.

 

 

زوم کوچک اما پر قدرت

 

لنز نیکور Z DX 50-250mm برای سنسور های APS-C ساخته شده است، فرمتی که کوچکتر از فول فریم است و در دوربین های استارت رایج است. کمپانی نیکون دوربین ها و لنز های APS-C خود را DX  می‌نامد، در حالی که گزینه های فول فریم آن FX هستند. فرمت سنسورهای کوچکتر به لنزهای تله فوتو دسترسی موثرتری می‌دهد و در عین حال امکان لنزهای کوچکتر و سبکتر را فراهم می‌کند.

 

 

بشکه لنز پلی کربنات مشکی است که در این حدود قیمت یک چیز معمولی است. با این حال 250-50 میلی متر را برای کیفیت ساخت تحسین نمی کنیم. این لنز بسیار مرغوب است، اما یک پایه پلاستیکی نسبت به سرنیزه فلزی که در اکثر لنزها می‌بینید اعتماد کمتری را القا می کند. تلورانس ها تنگ و لوله تلسکوپی چند سطحی آن هیچ تاب خوردگی ای را نشان نمی‌دهد. اندازه این لنز نیکور با بزرگنمایی 250 میلی متری 19.30 سانتی متر است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لنز های نیکون ( نیکور ) به مقالات نقد و بررسی لنز های نیکون نیکور وبسایت رسمی سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین مراجعه کنید.

 

 

هندلینگ و فوکوس خودکار

 

عمل زوم نرم است اما با مقداری مقاومت، بنابراین با پایین گرفتن سر دوربین یا راه رفتن با دوربین آویزان از بند، لوله لنز به راحتی به بیرون نمیخزد. حلقه زوم دارای روکش لاستیکی است، با برامدگی هایی روی رینگ تنظیمات فاصله کانونی 50 ، 70 ، 100 ، 135 ، 200 ، 250 میلی متر مشخص شده است.

 

 

حلقه کنترل دوم برای فوکوس دستی طراحی شده است. این رینگ دارای قلاب هایی است که باعث می شود شما به راحتی با لمس آن را پیدا کنید. نتیجه فوکوس دستی غیر خطی است ، به این معنی که می‌توانید با چرخاندن آهسته آن تنظیمات بسیار دقیقی را انجام دهید و با چرخاندن سریعتر آن تغییرات چشمگیری را تجربه کنید.

 

 

 

اگر دوربین را بر روی حالت فوکوس خودکار تنظیم کنید می‌توانید از حلقه فوکوس دستی برای تنظیم تنظیمات مختلف دوربین مانند تنظیم گزینه های EV ، ISO و دیافراگم را تنظیم کنید. این یک ویژگی بسیار مهم و مفید در تئوری است اما در عمل استفاده از حلقه ها بسیار حساس است.

 

 

فوکوس خودکار توسط یک موتور فوکوس STM هدایت می‌شود، نوعی از موتور که نتایجی عالی از عکس ها و فیلم ها را ارائه می‌دهد. سرعت فوکوس این لنز بسیار خوب است و لنز در اکثر موارد برای فوکوس خودکار بر روی سوژه با سرعت افزایش طول می‌یابد. در نور کم تردید وجود دارد، به خصوص زمانی که زوم می‌شود، اما برای تله زوم با دیافراگم نسبتا کم این امر کاملا عادی است.

 

تهیه و تنظیم : ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین و لنز های نیکون