نمایندگی تعمیر دوربین و لنز نیکون در ایران
تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده ال دوربین

برگشت به صفحه نخست
مقالات

تعمیر دوربین Nikon Z9 فقط در تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده آل دوربین

 

سازمان خدماتی تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده آل دوربین  ، که به عنوان نمایندگی تعمیرات دوربین‌های نیکون (Nikon) در ایران شناخته می‌شود ، به تازگی باز کردن دوربین آینه‌ای جدید نیکون (Nikon) به نام Z9 را به جهت نمایش قطعات داخلی به کاربران و علاقه‌مندان به پایان رسانده است. سازمان خدماتی تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده آل دوربین به دلیل داشتن تجربه و تخصص در تعمیر و تجزیه و تحلیل دوربین‌ها، قادر به بررسی جزئیات فنی و قطعات درونی دوربین‌ها می‌باشد.

کارشناسان سازمان خدماتی تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده‌آل دوربین ، با تخصص خود در تفکیک و تحلیل دوربین‌ها، توانسته است به صورت آموزشی دوربین  Nikon Z9 را باز کرده و داخل آن را به شما نمایش دهد.

دوربین Nikon Z9، اولین دوربین سری Z است که طراحی حرفه‌ای شبیه به دوربین EOS R3 شرکت کانن را دارد.

دوربین Z9 دوربینی حرفه‌ای واقعی با مشخصاتی مانند سنسور جدید 45.7 مگاپیکسلی است که برای تصویربرداری ویدیویی 8K/60p مناسب است. دوربین Z9 عکس‌های RAW با کیفیت کامل را با حداکثر 20 فریم در ثانیه، عکس‌های JPEG با کیفیت 45 مگاپیکسلی را با حداکثر 30 فریم در ثانیه و عکس‌های JPEG با کیفیت 11 مگاپیکسلی را با حداکثر 120 فریم در ثانیه ضبط می‌کند. همچنین، دوربین Z9 با یک نمایشگر الکترونیکی با وضوح 3.69 میلیون نقطه OLEV با تاخیر کمتر و روشنایی بیشتر جدید عرضه شده است.

همان‌طور که لنز را برداشته و یک شات بزنید، متوجه خواهید شد که دوربین Z9 فاقد شاتر مکانیکی است  و این نشانگر سیاست  جدید و و جسورانه‌ای است که این شرکت برای خود در نظر گرفته است. در فریم شاتر از مواد پلاستیکی غیر مغناطیسی استفاده شده است، بنابراین برای استفاده از فیلترهای قابل نصب در دوربین‌های با Z-mount، باید از mag-mount استفاده کرد.

کارشناسان تعمیرگاه مرکزی دوربین ، شروع به باز کردن دوربین کردند. آن‌ها از پایین شروع کردند و بخش‌هایی از صفحه پایینی را با برش از روی نوار فویل مسی،‌ برداشتند. سپس پیچ‌های بسیاری را از جاهای مختلف دوربین، شامل صفحه پایین، صفحات کناری، پشت دوربین و منطقه دید دوربین را برداشتند. پس از برداشتن پیچ‌ها، تمام صفحه پشتی دوربین، شامل صفحه نمایش LCD تاشوی چهار جهته، می‌تواند جدا شود. البته هیچ کاری با مکانیزم پیچیده صفحه نمایش نمی‌توان انجام داد و بایستی آن را کامل و یکپارچه باز کرد و کنار گذاشت.

 

سنسور تصویر دارای  پیچ‌هایی است که آن را در برابر فشار فنرها نگه می‌دارند. شرکت نیکون ( Nikon )، سوراخ‌هایی را برای دسترسی به پیچ‌های سنسور اضافه کرده است. نیکون ( Nikon ) موقعیت سنسور را تنظیم می‌کند تا به صورت کاملاً کالیبره شده و موازی با صفحه کانونی باشد.  برای جلوگیری از خطاهای فوکوس، سنسور باید کالیبره شود. کالیبره کردن سنسور برای جلوگیری از خطاهای فوکوس بسیار مهم است. ( کالیبره کردن دوربین‌‌های نیکون ( Nikon ) در ایران با دستگاه کالیبراسیون تنها در تعمیرگاه مرکزی دوربین انجام می‌شود. ) چرا که برای تبدیل‌های مادونِ قرمزِ کولاری، معمولاً شیشه سنسور را جایگزین آن می‌کنند که بنابراین اغلب این مجموعه نیاز به کالیبره کردن سنسور با شیشه جدید آن را دارند. سوراخ‌های دسترسی جدید، به تکنسین‌ها امکان می‌دهد که به‌راحتی موقعیت سنسور را بهینه کنند بدون اینکه بارها دوربین را باز کنند. یک نکته دیگری که به این طراحی مفید است، این است که ارتباط بین باتری و برد دسترسی‌پذیر است که باعث می‌شود تعمیرات آسان‌تر انجام شود. در زمینه تعمیرات دوربین نیکون ( Nikon ) در حال حاضر تعمیرگاه مرکزی دوربین ، بالاترین مشتریان راضی از دوربین پس از تعمیرات را دارد.

در مرحله بعدی، باید هیت‌سینک را که شامل تعداد زیادی پد حرارتی است، برداشت. با برداشتن هیت‌سینک، دو ریبون حسگر در داخل دوربین مشاهده می‌شود. این ریبون‌ها باعث می‌شوند که دوربین Z9 بدون هیچ قطع و وصلی، تصویربرداری کاملاً تاریکی‌ندیده داشته باشد. دوربین از طریق این دو ریبون، داده‌های حسگر خود را به پردازنده، نمایشگرها و کارت‌های حافظه به‌صورت مجزا ارسال می‌کند.

پس از جدا کردن تمامی ریبون‌ها، باید مادربرد را برداریم. همانند دوربین Z7 II، خواننده کارت‌ها و اسلات‌ها و درگاه‌های مختلف در طرفین مادربرد قرار دارد و به‌صورت دائمی روی مادربرد متصل شده است. در مقایسه با دوربین سونی a1 که برای بسیاری از پورت‌هایش از کابل‌های انعطاف‌پذیر جداشدنی استفاده می‌کند، برای تعمیراتی که نیاز به تعمیر پورت‌ها دارند، دوربین Z9 دشوارتر خواهد بود. تعمیر این پورت‌ها در دوربین Z9 تنها در تعمیرگاه مرکزی دوربین امکان پذیر است.

زیر مادربورد دوربین، یک لایه دیگر از قاب سینک حرارتی دوربین (یا یک سیستم خنک‌کننده) قرار دارد. هنگامی که این قاب برداشته می‌شود، دسترسی کامل به سنسور تصویر فراهم می‌شود. سنسور فول‌فریم اندازه استانداردی دارد، اما آرایه سنسور به دلیل وجود سیستم IBIS بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. سیستم IBIS به منظور کاهش خطر آسیب‌دیدگی در هنگام عدم استفاده از آن، در جایگاه قراری خود، ثابت شده است. بسیاری از سیستم‌های IBIS در هنگام استفاده نشدن آزادانه حرکت می‌کنند.

دوربین Z9 ویژگی‌های کلاسیکی که قبلاً در دوربین‌های DSLR نیکون ( Nikon ) وجود داشت را با نوآوری‌های جدیدی که تا به حال دیده نشده، ترکیب کرده است. اگر شما یک عکاس DSLR هستید که به دلیل عمر باتری، تاخیر در تصویر با EVF (الکترونیک ویوفایندر)  و یا به هر دلیل دیگه‌ای دوست ندارید دوربین‌ها کوچک و سبک باشند و به همین دلیل از دوربین‌های بدون آینه صرف نظر کرده‌اید، بدانید که این دوربین بدون آینه، همان دوربینی است که شما منتظر آن بوده‌اید

اگر شما دارای دوربین Z9 یا هر دوربین دیگری هستید که می‌خواهید برای عکاسی‌های خاص مثل عکاسی از نجوم  به طیف کامل یا مادون قرمز دسترسی داشته باشید، می‌توانید برای انجام این تغییر به تعمیرگاه مرکزی دوربین مراجعه نمایید. این مرکز بزرگترین تعمیرگاه دوربین های نیکون (Nikon) در ایران و خاورمیانه است که علاوه بر خدمات بهینه‌سازی و تبدیل (همانند موردی که در بالا گفته شد و تصویرش در زیر نمایش داده شده است) هر گونه تعمیرات دوربین و لنز نیکون ( Nikon ) و خدمات پس از فروش آن را نیز انجام می‌دهد.

از خدمات این مرکز می‌توان به صدور کارت گارانتی (برای دوربین‌های آکبند نیکون - Nikon ) و همچنین صدور کارت VIP را (برای تمامی کسانی که دوربین کارکرده نیکون (Nikon) می‌خرند) و همچنین برگزاری کلاس آموزش رایگان کار با دوربین Z9 را نام برد.